0850 840 8574 0312 911 2365 05453350445

Bilgisayar Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz

Yaklaşık 20 yıllık Bilgisayar kullanıcısı olduğumuzu varsayalım. Artık kollarda belli bir ağırlaşma, baş ve omuz bölgesinde yıranma, omurilik ve kalça bölgesinde belli başlı rahatsızlıkların ortaya çıkması demek diyebiliriz. Uzunca süredir Bilgisayar kullanan yada masabaşı Bilgisayar hizmeti ile ilgilenen arkadaşların bazı dikkat etmesi gereken hususlar vardır. Bunlar sizin sağlığınızı korumak için geliştirilmiş basit tekniklerdir. Bu basit teknikleri uygulamak ve alışkanlık haline getirmek tamamen sizin elinizde diyebiliriz. Aşağıda bunları sıraladık. Sizlerde boş geçmeden ilgilenirseniz süper olur. İşte makale aşağıda belirtilmiştir. İncelemenizi tavsiye ederiz.

Bilgisayar Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz

Bilgisayar genelde oturarak kullanıldığı için uzun süreli kullanımlar vücudumuza zarar verebilmektedir.Yazı yazmak,internet erişimi ya da oyun oynamak için uzun süreli kullanım;başta bel,boyun ve omurgalarımızın sağlığını tehdit eder.Diğer yandan sürekli aynı noktaya bakmak göz sağlığımıza zarar verir.Bu nedenle Bilgisayar kullanıcısının oturma pozisyonuna çok dikkat etmesi ve uzun süre çalışmaması gerekir.

Bilgisayar oturma düzeni hakkında görsel.

Bilgisayar Kullanırken Oturma Şekli Önerileri

Bilgisayarı,uygun yükseliğe sahip olan masa ve sandalye üzerinde dik oturma konumunda kullanmak gerekir.Klavye ve farenin çok uzakta olmaması gerekir.Oturan kişinin gözü ile Bilgisayar arasında 50-60 cm uzaklık olmalıdır.Kollar yatay ve rahat konumda olmalıdır.

Masa yüksekliği yaklaşık 70 cm olmalıdır.Dizüstü Bilgisayarlar için yükseltici olarak bilinen altlıklar yararlı olabilir.

Oturma sırasında sırt desteklemeli ve omuzlar rahat olmalıdır.

Klavye üstüne eğilerek ya da çok geriden kullanım gibi hatalı pozisyonlar,bel-boyun,kol ve bacaklarda ağrılara yol açabilir.

Bilgisayar Kullanımında Çalışma Süresi Önerileri

Bilgisayar başında bir saatten fazla çalışmamak ve genellikle her saat başında ara vermek gerekir.Aralarda elleri,omuzları ve beli çalıştıran egzersizler yapılmalıdır.

Gözlerimizin sürekli ekrana bakması göz kuruluğu başta olmak üzere göz sağlığını tehdit etmektedir.Bu nedenle belli aralıklarla gözlerin kırpılması önerilir.

Bilgisayar Kullanırken Yapılacak Fiziksel Aktiviteler

Bilgisayar kullanırken hiçbir fiziksel aktivitede bulunmadığımızdan dolayı, birkaç küçük ısınma hareketi yapabiliriz. Örneğin kan dolaşımını hızlandırmak adına parmak uçlarımızda yürümeyi deneyebilir, küçük ısınma hareketleri ile başlayabilirsiniz. Burada ufak bir ısınma hareketleri belirtilmiştir. Sizlerde bunu deneyebilirsiniz.

Bu makale “makaleler.com” adlı web sitesinden alıntılanmıştır. Orjinal metni buraya tıklayarak görebilirsiniz.

Bu yazı tarafından tarihinde yazılmıştır.

Etiketler:, , , , , , ,

Hızlı Kargo
Güvenli Ödeme
Canlı Destek
K.Kartına 6 Taksit


Copyright ® Sistemİki Uluslararası, TURKEY Türk Bayrağı
Powered By Sistemiki Elektronik